//Simple is better

THE BOSS
! Here is me !

Status : HOMEWORK TAK SIAP

Home About Linkies Stuff


Welcome to my . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Tagboard
Footprints here!


Put Your Link correctly
No Harsh words allowed here
Click 'go' just once!



Credits

Basecode: Syuu.
Full edit: MissPanda
Re-Edit by: YOUR NAME

Marhaban Ya Ramadan
Photobucket

Assalamualaikum dan apa khabar ? Semoga semua pembaca yang disayangi sihat walafiat dengan rahmat dan limpah kasih sayang daripada Allah SWT.
    Sudahkah anda bersedia untuk menghadapi bulan puasa ? Ya , kita wajib berpuasa selama sebulan pada bulan Ramdan. Namun , anda perlu ingat bahawa berpuasa bukanlah bermaksud menahan lapar dan dahaga semata-mata, tetapi juga menahan diri daripada segala perkara yang boleh merosakkan hati kita. Dengan berpuasa, kita dapat mendidik hati kita agar menjadi bersih dan taat kepada perintah Allah SWT.
    Tahukah anda , Rasulullah sendiri gembira setiap kali Ramadan tiba. Rasulullah mengucapkan "tahniah" kerana kedatangan Ramadan. Rasulullah SAW begitu gembira dan memperbanyakkan ibadat baginda. Ketika bulan puasa berakhir, Rasulullah begitu sedih.
    Bagaimana dengan kita ? Adakah kita juga berasa seperti itu? Marilah kita sama-sama mengucapkan "Marhaban ya Ramadan" (Selamat datang Ramadan) dengan ikhlas. Marilah kita menyambut kedatangan Ramadan yang mulia ini dengan perasaan gembira. Bagi anda yang sudah baligh , anda wajiblah berpuasa. Ikhlaskanlah hati ketika menunaikannya. Namun, bagi yang belum cukup umur, belajarlah berpuasa dari sekarang ya. Mudah-mudahan kita mampu mendidk hati menjadi bersih. Hasilnya , kita akan berakhlak mulia dan bertakwa. 
 


Older Post | Newer Post